Som ejer og manager har du mange daglige ansvarsområder:
Vælg hvad du vil sælge
Skal det være en skobutik, en elektronikbutik til dine daglige behov eller et kæmpe hypermarked, der sælger lidt af alt? Ikke alt fungerer. Hvis du forsøger at sælge high-fashion, i den fattige del af byen vil det ikke sælge så meget som hvis det lå et andet sted. Vil du prøve at dominere et konkurrencepræget marked eller gå i en helt ny retning?
Kontroller varestrømmen
En masse ting skal ske, før en artikel bliver taget hjem af en kunde. Først skal du vælge og bestille varerne. Derefter skal du sørge for, at du har lagerplads tilgængelig, så du kan modtage og håndtere de leverede vare. Salgsområdet skal have de rigtige skærme og reoler til at fremvise og få varerne til at sælge. At opbygge et godt forhold til dine leverandører er afgørende for at kunne sælge dine mere eksklusive varer. Åh, og forresten, hvilken artikel skal være den første ting dine kunder ser, når de kommer ind i din butik? Førstehåndsindtryk tæller! Så vil du gå med den mest solgte jeans eller en hyped-up silke skjorte?
Tiltræk flere kunder
Opbyg et stærkt omdømme hos dine kunder, og gør din butik til den mest populære i byen. En god marketingkampagne sammen med glade kunder vil gøre underværker for din indkomst. Men oversælg ikke din butik og dens varer. Hvis du ikke kan levere det, du lovede, vil kunderne forlade butikken utilfredse, og intet ødelægger en butik hurtigere end ulykkelige kunder.
Kunden er Konge
Skab en behagelig atmosfære, som dine kunder kan shoppe i, og tema din butik, så de ved, at det er DIN butik, de er gået ind i. Sørg for, at de får den hjælp, de har brug for, og at køen til kassen ikke er for lange. Administrer markedsføringen i butikken, så både fashionistas og rabatjægere ved, hvor de skal hen, og hvilken artikel de skal vælge.
Administrer dit personale
Jo mere succesrig din butik bliver, desto travlere får du. På et eller andet tidspunkt bliver du nødt til at ansætte mere personale. Find interessante kandidater blandt ansøgningerne. Gennemfør interviews, få en fornemmelse for personen, og beslut om de matcher den rolle, du havde i tankerne for dem. Forhandl deres løn og ansæt dem. Hold dem glade, og sørg for at de ikke er overarbejdede. Et godt arbejdsklima resulterer i stærk dedikation. Men du skal stadig sortere slackerne fra arbejderne. Invester tid i de rigtige personer, og træn dem til at blive bedre, så når du har brug for en stand-in til dig selv, når du flytter til den næste butik, kan du vælge blandt dine voksne talenter.
Optimer butikken
Forskellen mellem en god butik og en stor butik ligger i detaljerne. Optimer dit lager ved at fjerne de vare der ikke sælger og bestil flere af de gode. Sørg for, at din lager ikke løber tør, men sørg for, at du heller ikke bestiller for meget. Optimer præmierne for at øge din indtjening. Find kundemønstre, og juster åbningstiderne i overensstemmelse hermed. Planlæg en effektiv medarbejderplan, så du ikke betaler folk for at gøre noget.
Corporation Mode
Styr flere butikker i forskellige dele af byen. Tilpas og køb de rigtige vare til lokalbefolkningen. Udvid dit hovedkvarter og udvikl dine koncepter. Find de rigtige ledere, og sørg for, at du foretager de rigtige investeringer på det rigtige tidspunkt.
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.